- Wstęp
- Deklaracja dostępności
- Historia szkoły
- Nauczyciele
- Samorząd Uczniowski
- Rada Rodziców
- Współpraca międzynarodowa
- Powiatowy Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka
- Szkoła Promująca Zdrowie
- Projekt "Mój zawód- mój wybór"
- Koło Naukowe "Mali Odkrywcy"
- Procedura zwolnienia ucznia z zajęć wychowania fizycznego
- Sekcja Olimpiad Specjalnych Sami Swoi Rydzyna
- Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
- Prawa i obowiązki ucznia
- Prawa dziecka
- Bezpieczny internet
- Procedury szkolne
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /sosw/libraries/cms/application/cms.php on line 460
Uczniowie klasy IV – V Szkoły Podstawowej dla Dzieci Słabosłyszacych i Niesłyszących brali udział w projekcie bibliotecznym w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Dzieci wypożyczyły książkę Grzegorza Kasdepke pt.: „Mity dla dzieci”. Wspólnie słuchały mitów czytanych przez nauczycielkę, oglądali interpretacje filmowe wybranych mitów. Wykonywali również ilustracje do usłyszanych opowieści.
W ramach włączenia się w obchody 100 - lecia odzyskania niepodległości przez Polskę, klasa I branżowa realizowała projekt „Polska – moja Ojczyzna”. Celem projektu było wykorzystanie księgozbioru biblioteki w rozwijaniu wiedzy uczniów na temat ich Ojczyzny. Przeprowadzono cykl lekcji poświęconych patriotyzmowi i kształceniu poczucia tożsamości narodowej. Treści programu realizowane były poprzez różnorodne metody, formy pracy i aktywności, m.in.: czytanie wierszy, legend i opowieści o dziejach Polski, poszukiwanie informacji na temat poszczególnych regionów i zabytków w albumach i encyklopediach, oglądanie filmów o Polsce. Dzięki zgromadzonej literaturze młodzież przypomniała sobie także historię powstania państwa polskiego, symboli narodowych, przybliżyła informacje o wielkich Polakach, wzbogaciła słownik o pojęcia patriotyczne. Projekt dla młodych ludzi okazał się ciekawy i inspirujący, a wypracowane przez nich materiały wykorzystano do stworzenia gazetki i stanowią dodatkową pomoc dydaktyczną służącą kształtowaniu postaw obywatelskich.
W listopadzie uczniowie młodszych klas szkoły podstawowej bardzo często przenosili się do magicznego świata bajek. Przypomnieli sobie historie Czerwonego Kapturka, Kota w Butach, Brzydkiego Kaczątka, Królewny Śnieżki czy Jasia i Małgosi. Praca z wybranym utworem miała wielostronny charakter, była dla dzieci radością i zabawą. Bardzo uważnie słuchali czytanych opowieści, by później na ich podstawie tworzyć scenki dramowe, wspaniałe ilustracje oraz prace techniczne. Okazało się, że czytanie może być bardzo inspirujące, a dzieci kreatywne. Wszystkie dzieła przekazano do biblioteki, gdzie na koniec projektu zostanie stworzona wystawa .
Jak już sygnalizowaliśmy - czytanie książek sprawia nam wiele przyjemności. Z zainteresowaniem sięgamy po kolejne pozycje ze zbiorów biblioteki szkolnej. Tym razem poznaliśmy losy bohaterów książki pod tytułem „Jaś i Małgosia”. Po przeczytaniu lektury bawiliśmy się w teatr. Tworzyliśmy scenografię i za pomocą kukiełek przedstawialiśmy przygody małych bohaterów, a złą czarownicę wysłaliśmy tam, gdzie pieprz rośnie.
Dla uczczenia 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości podczas przerw w bibliotece szkolnej zorganizowano "Czytanie dla Niepodległej". Do tego celu wykorzystano nowe książki zakupione w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
Uczniowie przystrojeni w czapeczki i wianki w barwach narodowych uważnie słuchali czytanych utworów o tematyce patriotycznej. Chętnie też dzielili się swoimi wiadomościami na temat Ojczyzny. Podjęta akcja jest jedną z form działań w ramach obchodów Święta Niepodległości, a także promocji czytelnictwa poprzez rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań literaturą patriotyczną.
Strona 2 z 7