- Wstęp
- Deklaracja dostępności
- Historia szkoły
- Nauczyciele
- Samorząd Uczniowski
- Rada Rodziców
- Współpraca międzynarodowa
- Powiatowy Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka
- Szkoła Promująca Zdrowie
- Projekt "Mój zawód- mój wybór"
- Koło Naukowe "Mali Odkrywcy"
- Procedura zwolnienia ucznia z zajęć wychowania fizycznego
- Sekcja Olimpiad Specjalnych Sami Swoi Rydzyna
- Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
- Prawa i obowiązki ucznia
- Prawa dziecka
- Bezpieczny internet
- Procedury szkolne
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /sosw/libraries/cms/application/cms.php on line 460
W środę grupa uczniów z naszej placówki udała się do Publicznej Biblioteki Pedagogicznej w Lesznie, gdzie uczestniczyła w inspirujących warsztatach czytelniczych na podstawie książki "Mirabelka-kiełkująca historia". Wysłuchaliśmy fragmentu opowieści, która rozbudziła nasze zainteresowanie historią Polski oraz przyłączyliśmy się do świętowania 100-lecia Niepodległości poprzez rozmowy na temat tego ważnego wydarzenia, a także tworzenie plakatów o tematyce niepodległościowej. Mieliśmy również okazję zobaczyć ogromny ksiegozbiór biblioteki. Na zakończenie wizyty każdy z uczestników otrzymał dyplom za udział w zajęciach.
We wrześniu i październiku w ramach akcji promujących czytelnictwo uczniowie klas I-III raz w tygodniu mieli okazję poznawać ciekawe legendy dotyczące naszego kraju. Z uwagą i wielkim zainteresowaniem słuchali czytanych przez nauczycieli opowieści: "Legendy o Lechu i orle białym", "Legendy o Warsie i Sawie", "O smoku wawelskim", "Legendy o złotej kaczce". Dzieci przypomniały sobie miedzy innymi legendarne początki państwa polskiego, pochodzenie nazwy „Warszawa”. Zwrócono uwagę na takie cechy charakteru jak: odwaga, dzielność, pomysłowość i zaradność oraz wrażliwość na potrzeby drugiej osoby. Każdy "Poranek z legendą" wzbogacony został o elementy: plastyczne, ruchowe bądź teatralne. Akcja czytelnicza wprowadziła dzieci w piękny, nieznany świat, a tym samym zachęciła do samodzielnego sięgania po książkę.
Uczniowie klas I-IV od października do grudnia uczestniczą w projekcie czytelniczym „NASZE SPOTKANIA Z BAJKAMI I BAŚNIAMI ”w ramach "Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa". Głównym jego celem jest wprowadzenie dzieci w świat bajek i baśni, rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, rozwijanie ich wyobraźni oraz uwrażliwienie na dobro i zło. Nauczyciele cyklicznie przez cały czas trwania projektu zabierają swoich wychowanków w bajkowe podróże. Tym razem klasa I-III uczestniczyła w zajęciach bibliotecznych, podczas których poznała historię Kopciuszka. Dzieci z uwagą wysłuchały czytanej opowieści, układały puzzle ilustrujące fragmenty bajki oraz wspólnie tworzyły plakat przedstawiający historię Kopciuszka.
Czytanie książek sprawia wiele przyjemności. Przekonali się o tym uczniowie klasy II – III. Doskonalą systematycznie technikę czytania pracując z sympatycznym Misiem Bruno. Korzystają ponadto ze zbiorów biblioteki szkolnej, która wzbogaciła się w liczne książki ze środków otrzymanych w ramach "Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa." Uczniowie wypożyczyli ostatnio pozycję Carla Collodiego: „Pinokio”. Po zapoznaniu się z losami drewnianego pajacyka, przedstawiali scenki z użyciem marionetek. Zabawa w teatr pozwoliła im jeszcze lepiej zrozumieć lekturę.
W ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa” od maja roku szkolnego 2017/2018 do września 2018/2019 klasy autystyczne realizowały projekt czytelniczy "Stoi na stacji lokomotywa".
Nasi uczniowie wykazują wielkie zainteresowanie i zaciekawienie wszystkim, co dotyczy pociągów, dlatego postanowiliśmy podążać za ich pasjami realizując projekt czytelniczy. Działania rozpoczęliśmy od wizyty w bibliotece szkolnej, gdzie wypożyczyliśmy ksiażki, które swą tematyką nawiazują do pociągów. Były to między innymi: „Lokomotywa“ J.Tuwima, „Mam przyjaciela kolejarza“, encyklopedie dla dzieci z serii „Zadziwiający swiat faktów- Transport“, „Ilustrowana biblioteka wiedzy- Technika“. Wysłuchanie wiersza, czytanie bajki i informacji na interesujący temat było inspiracją do naszych dalszych działań. Wykonywaliśmy prace plastyczno –techniczne, bawiliśmy się przy zabawach muzyczno –ruchowych oraz byliśmy na 2 –dniowej wycieczce w Boszkowie, gdzie oczywiście jechaliśmy pociągiem.
Projekt przyczynił się do popularyzacji czytelnictwa, rozwoju kreatywności, rozbudzaniu twórczej aktywności oraz zainteresowań naszych uczniów.
Strona 3 z 7